CD

Cock Sparrer - Here We Stand

Už dlouho sem nic nenapsal (recenze na koncerty sem vyhrabal v archivu) tak sem si řekl, že bych mohl spíchnout nějaké recenze na music.
Cock Sparrer - Here We Stand CD (Captan Oi! 2007)

Je tomu již 10 let co Cock Sparrer vydali své poslední studiové album u německých Blitzcore ("Two Monkeys" 1997). V roce 2007 jsme se tedy dočkali nové desky, která vychází jak jinak než u Captan Oi! Records. To je samo o sobě zárukou kvality a album navíc mixoval a produkoval Lars Frederiksen. Hned jak se mi dostal do rukou balíček z Anglie s CD jsem běžel zjistit jestli jsou všechny songy tak dobré jako "Gotta Get Out", který jsem již znal z kompilačky vydané Captan Oi! ke koncertu ve Wolvorhamptonu. Musím říct, že všechny alba CS, když nepočítám žíváky, jsou úplně jiné. Ne že by z toho nebyli poznat CS, ale přece jenom své studiovky nevydávali rok co rok, ale spíš po dekádách. U tohoto alba tomu není jinak. Zatímco většina kapel postupem času vyměkává, CS naopak vydali asi nejvíc punk-rockovou věc v jejich historii. Po prvním, druhém a třetím poslechu jsem si říkal, hm nic moc..postupem času jsem si ale zvykl, a zjistil, že jeden song je návykovější než druhý. I když na koncertě si každý radši zabéká starou dobrou klasiku.
Celkem je na CD 14 válů, střídají se rychlejší a pomalejší věci ve středním oi tempu. Je to vyvážené tak akorát. Hned první věc je singlová záležitost "Too Late" - možná největší pecka na albu. Tady bych se zastavil asi u největší slabiny "Here We Stand" - vály jsou tak nějak všechny stejně dobré - žádná moc nevyniká ani nezapadá. S tímto názorem nejsem sám. Zkrátka nějakou větší hitovku to chtělo.
Texty se jako vždycky točí kolem života, podařených i nepodařených věcí i o tom co CS na světě sere a je špatně. CS se nikdy nějak nezaobírali politikou, ale to co zpívají je politika ulice a na rozdíl od většiny Oi! kapel si pořád udržujá i určitý punkový protest.
Jak jsem řekl, po prvním "Too Late" je tu další vál "Gotta Get Out" (With your hand on your heart con you look me in the eye an tell me it was all worthwhile). Další věc "Do You Have A Nice Life Without Me?" (You made plans, I played in a band). U "True To Yourself deska trochu zvolní až po "Don't Stop" - taková hymnová záležitost. Rychlejší "Spirit Of '76" je ..zkuste hádat o čem. "So Many Things", "Last Orders" jsou další, pak rychlovka "Sussed" a na závěr oddechovka "Suicide Girls" - jedna z nejlepších věcí na CD.
CS mi dávají sílu jako jedna z mála kapel a vždycky když je slyším je mi hned líp.
Těžko říct kam se toto album u mě zařadí, dřív jsem si myslel, že nic lepšího než "Shock Troops" nemůže být, to samé bylo s "Two Monkeys"...
Album je k dispozici taky jako LP - bez dvo skladeb, které jsou na CD ("Will You" a "So Many Things"). Vše můžete objednat u Captan OI! za celkem příznivou cenu plus tak kilo poštovného.