CD

Mad Heads – Nadiya Yea

Mad Heads – Nadiya Yea CD 56:08 (Comp Music/EMI, 2005)
  Na tuto recenzi jsem si dal trochu víc času, abych nehodnotil jenom s prvotním nadšením Od CD, které mi přišlo z Ukrajiny, jsem čekal přece jenom víc r’n’r, ale je to čistě ska(punk). Je z toho ale zatraceně cítit východní vliv, takže něco nového. Nevím, k čemu bych to přirovnal, Mad Heads jsou dost osobití a už jenom to, že jsou to profesionální hudebníci (hrají v nějakém orchestru) hovoří samo za sebe. Takže můžete čekat výborné vyhrávky a efekty a zvuk celého CD taky stojí opravdu za to. Tohle všechno celou nahrávku obohacuje, a z tuctových ska-punků (které nemám moc v lásce) to dělá něco, co stojí za poslech!
  Album Nadiya Yea obsahuje celkem 15 songů. Hned u prvního, Smereka, mě připadalo jako by tihle kluci z Ukrajiny trochu vykradli Banjo Band Ivana Mládka  Další je titulní vál Nadia yea, který tu ještě najdete zpívaný v angličtině (ano, jinak je to většinou v ukrajinštině) a též jako remix. Yeah, je to nejlepší song, jeden z pomalých, a úplně si představuju jak se pohupuju někde u Černého moře stejně, stejně jako Mad Heads v bookletu. Následují Dubky a Piedya svitla, takový průměr (myslím tohoto CD) a pak Tsygany – jak už možná napovídá název, je to říznuté cikánskou muzikou (něco jako z filmu Kosturici) a je to nejlepší věc z těch rychlejších písní. Následuje prozměnu nejdelší Groshi, trochu zklidnění, aby chlapci pokračovali v duchu Tsygany s válem Richenka. Naopak Speka zymowa se nese v duch Nadiya yea. Potom následuje anglicky zpívaná Ganster days – ta mi připadá trochu inspirovaná „západníma“ kapelama. Mad  Heads nevynechali ani vál Don’t Worry který jistě netřeba představovat. Autobus Buratin je pak další z těch rychlých věcí, teda aspoň většinu času. A taky možná nejveselejší. Je tu ještě jeden song v angličtině, a to Younger a pak, když nepočítám remix, taková závěrečná oddechovka Radio Babylon.

Snad ještě pro lepší představu doplním, že Mad Heads jsou tu v šestičlenné sestavě, a to konkrétně zpěv/kytara, bicí, basa, saxík, trubka a pozoun. Sory, ale jména vám neřeknu – když neumíte azbuku, tak si v bookletu moc nepočtete a internet nemám

CD je k dostání na webu Mad Heads – www.madheads.kiev.ua, kde je taky pár krátkých ukázek skladeb. Celkem příjemné překvapení je cena, celkem mě balíček vyšel asi na 200 Kč, ale polovinu z toho dělalo poštovné, takže při více objednaných věcech je to v podstatě zadarmo. A u takto profesionální věci to potěší o to víc.

8/10