12.1.2008 - ODPAD, APPLE JUICE, PLEXIS

SKALICA - ORLOVŇA
       Ve skalické Orlovni bývaly skvělé akce jednou za čas, teď nám však přiravila hned druhou v rozmezí dvou měsíců. A že si pořadatelé vybrali solidní lákadlo; vždyť do záhoráckého města přijeli samotní Plexis!
V buse se nás sešlo kolem deseti a s cestovníma zavazadlama-pivo, víno, slivovica- jsme vyrazili. Kvůli schengenským novotám jsme si ani nevšimli, že jsme přejeli hranicu a už jsme vysedali v Holíču. Půl hodiny jsme si postáli a do dalšího busu nastupili ve větším počtu. Ze skalické zastávky jsme sa vydali k Orlovni, která nás přivítala míň, než by sa  zahraniční návštěvu slušelo- zavřenýma dveřma. Před těmi postával stále se zvětšující hlouček příznivců punkové hudby. Většina čekání dlouho nevydržela a uchýlila sa do nejbližší hospody. My jsme ale věděli, co je pro naše zdraví nejlepší- pobyt na čerstvém vzduchu prokládaný koštem slivovice. Postupně jsme sa vítali s automobilníma známýma a místníma. Netrvalo dlouho a klub nám otevřel své brány. Vevnitř klasické šacování a hurá do sálu! Jako vždycky tady bylo málo lidí, postupně sa ale solidně zaplnil.
    První sa na podiu ukázali Opad z Martina (kapela z města Martin, nikoliv Martinův odpad). Nepřehlédnutelný byl zpěvák ve skotské sukni, který navíc zahrál skvěle na kytaru. Též basák na čtyřech strunách pořádně protáhl prsty. Hned první skladba byla Choďte s tým preč ze stejnojmenného alba : „odporná je vláda, zkurvený je svet..“. Pod podiem sa rodilo pěkné pogo, které jsme si nenechali ujít. Hodně sa nám líbila i Staré časy a rozhodně jsme nebyli jediní, protože ju zařadili mezi dva přídavky.  Nejlepší ale byla stejně Bordel, kteru možete znát z výběrovky Punk made in Slovakia 3. Odpad jsem viděl naposled před třemi lety na Besedě, už jsem si na to málem nevzpomněl..Dneska sa nám moc líbili a určitě na ně zajedem rádi i příště.
    Když skončili potkali jsme další senické známé, kteří stejně jako my oslavovali Vánoce po punkovu v Ostravě. V přestávce jsme doplnili tekutiny a než jsme stihli něco probrat, už sa rozehrávali Apple Juice. Zpěvák kapely, která oslavila 7 let, je zároveň kytaristou Plexis a tak koncertujou společně. Z písniček si pamatuju akorát tu, kterou uvedl basák brýlatý Eda : „tato píseň se jmenuje jako my, to znamená Jablkový džus“. Každopádně sa jim povedla. Ještě vzpomenu Tenhle song, který byl o utrpení. Pro ty, které moc nezaujala hudba měl zpěvák ještě eso v rukávu- pár veselých průpovídek.
    Po nich přišel na řadu pro vetšinu zlátý hřeb večera. Pražská kapela založená v 82. – Plexis. Kytarista si jenom chvilku odpočal u už znova stál na place. Mezi prvníma spustili Pidilidi. Když snad po pěti skladbách oznámili, že končí, byli jsme dost nepříjemně překvapení. Než jsme stihli pořádně zanadávat, už zase zněly sálem songy Calambre, To, Marihuáš,.. Na Odpad narozené pogo mezitím vyrostlo a pořádně zesílilo..odnesl jsem to slušně naraženýma kolenama. Ramones, kterým v 94 předskakovali věnovali předělávku na Somebody put something in my drink  - Už mi to kroutí nohy, a na Pet Sematary – Báry , které nakonec ještě přidávali. Kapela fandí jak českému, tak i slovenskému fotbalu, nesměl proto chybět ani Góóól.. Po strašení nakonec předvedli hodně dlouhé vystoupení. Plexis jsme naživo tež neviděli a nikdy jsme po tom nějak zvlášť netoužili, ale musíme uznat, že to byla chyba.
    Chvilku po posledních tónech jsme museli odjet, jinak by nás čekale cesta pěšky do Sudoměřic a venkovní čekání na první ranní. Na jednu stranu bylo super, že jsme měli odvoz, na druhu škoda, protože jsme ani pořádně nepokecali s lidma. Pauzy mezi kapelama byly kratičké. Ať to ale nevypadá, že tím koncert nějak snižujem..to ne. Byla to zase další super akce. Taková, jakou jsme od Orlovni a kapel čekali.
Michal (sidoff@seznam.cz) & Lenča