16.11.2007 - Zdanie klame, SPS, Punkreas

16.11.2007 - Skalica

Na tenhle víkend bylo na programu hned několik akcí a před námi stálo rozhodnutí, kterou vybrat. Hned na začátku to vyhrála Skalica, přestože byla pro  nás jako ne(auto)mobilní lidi nejmíň dostupná- slovenské známé už jsem dlouho neviděl a na Orlovni to bylo vždycky parádní..Visací zámek, Konflikti, Slobodka a Extip,..

Původně jsme měli jet busem, Palova nabídka, že nás vezme škodárnou byla super do té doby, než silnice namrzly a Palo prozradil tajemství o letních gumách. Užili jsme si tak aspoň klouzání a výhled na hmlu všude kolem. Nakonec jsme bez nehody dorazili do Orlovni, dostali se i s pitím dovnitř a pozdravili se se všema známýma od nás i zahraničí. Hned na úvod nás přivítalo Zdanie Klame- mladá senická kapela hrající covery od Slovenských klasiků jako jsou Slobodná Europa, Zóna A, Načo Názov, ale taky oblíbených Ramones, prokládaných vlastními výtvory.Lidi přilákali k pódiu už první tradiční Blitzkrieg Bop. Ty, kteří si mysleli, že budou pokračovat jen v duchu Ramones vyvedli z omylu skladbou O nás. Jasnou stopku všem, co si na nás ukazujou na ulici, vystavuje songem Zdanie klame. Sál rozvlnilo taky zavzpomínání na Léto v rytmu SKA. Pro dobrou hudbu okořeněnou energickým vystoupením zpěváka  ani nevadilo, že některé songy zazněly dvakrát - kdo je neznal byl určitě příjemně překvapený.
  Sotva jsme si stačili vypít pivko a už se na pódiu připravovala hlavní kapela večera- legendární SPS. K naší radosti vsadila na staré známé skladby jako Máma, Černá ruka, Exhalace, Svoboda,...kterýma přitáhli většinu pod pódium, kde se rozjelo solidní pogo.
Kazil to jen obrovský vyhazovač, bránící lidem snad i jen dotyku pódia. Převelice rozveselený zpěvák to vyřešil po svojem- skočil do publika jak do postýlky a aj pogo předvedl. Po vystoupení si místní dokonale získal šálou skalického HK36, i když podle vlastních slov fandí v hokeju Slávii a ve fotbale též zelené Bohemce. Jako vždycky SPS nezklamala.
  Poslední z trojlísktku kapel byli slovenští Punkreas, kritizující politiku, války, Evropskou unii a jak sami zpívajú : „...som proti vládě, som proti parlamentu, som proti terorizujúcim policajtom,...“. Předvedli solidní výkon a v sále se ještě pořád našlo spoustu lidí lačných po pogu, kterým přišli vhod. Kdo si myslí, že tahle hudba je omezená nějakou věkovou hranicí, byl by překvapený, jak si je užíval starý pán. Na konec vystoupení si lidi vykřičeli song Tulipán. To bylo to poslední, co jsme viděli. V plánu bylo vydržet na místě až do vykopnutí a pak pěšky do Sudoměřic, odkud už je do Hodonína spoj. Odvozový trn z paty nám naštěstí vytrhla hodná Dana, za což Ti, Dani, děkujem.
   Kdybysme měli akci celkově nějak zhodnotit, nebylo by to až tak těžké- dobré prostředí, parádní hudba a atmosféra, přátelští lidi a nakonec i bezstarostná cesta, co víc si přát, snad naši sousedi budou v podobném(punkovém) duchu pokračovat..

Michal (sidoff@seznam.cz) & Lenča