2.2.08 - Diverzanti, Havárie, Ilegality, Rozpor

Hodonín - Beseda

Tenhle den byl velkým obnovením punkového života v Hodoníně. Pokud dobře pamatuju,tak je to skoro přesně 3 roky, co na Besedě byla poslední akce. A byli to Visací Zámci. Tentokrát sa vsadilo na tvrdší kalibr – RozpoR, Ilegality doplněné o Diverzanty a Havárii.
       Lidi sa začínali slézat už před sedmu a nakonec si jich cestu na Besedu našlo něco kolem 300. Pravda, pamatujeme i větší návštěvy a ve velikém sále téměř bez stolů to vypadalo trošku prázdně, ale to akci vůbec neubralo. Největší chumel byl u baru a  pořádně ho nerozpustily ani tóny zahajující kapely- hodonínských Diverzantů. Začali pěkně zostra a koberec před pódiem pokřtily první pořádné dotyky pogujících těžkých bot..Bažulu zazpívali všichni kdo znali. Kluci tež vzpomenuli na tragicky zemřelého Peťu Šišu, který měl odpoledne pohřeb-R.I.P.. Kuba řval do mikrofonu, koberec vstřebával další rány a barmana musely už teď pěkně pobolívat ruce.
       V mezipauze jsme zas zhodnotili kvality naší a jiných slivek a pak už přišla jediná povolená Havárie. Z Veselí. Na pódium sa vyhouplo všech šest členů a ani oni nebyli bez podpory publika. Na to, že kapela sa formuje necelé dva roky, zahráli velice solidně. Je vidět, že to nejsu žádní začátečníci. Dvě kytary podpořené saxíkem a samozřejmě bicíma s basou vytvořily dobrou punk-saxovou směs, která si k uším našla snadno cestu.
       Po dvou kapelách sa snad všichni dostali do té správné nálady a uzrál čas na hudbu trošku z jiného soudku – dnešní dvě zahraniční hvězdy. Jako první vyšla Ilegality a rozzářila sa solidně, možná mohla zasvítit i troška dýl. U nás byli naposled na Březíčku, tentokrát deštivé pogo v kaluži nehrozilo, ale že to bude zase pecka čekal snad každý..Božena vysypal do prostoru songy z posledního alba Sami proti sebe i ze dvou předchozích. Lidi pogovali jak šílení a tak to má být - old punk school ukázal v Hodoníně zase pořádnou sílu svojí hudby, která snad ani nikoho v klidu nechat nemůže. Vždyť Rieka času, Spasitel, nebo Punk Rock Love Song jsou už úplné klasiky. Škoda jenom horšího nazvučení, ale i s tím sa kluci vypořádali. Každopádně mě krom hudby dostalo i jejich oblíbené pití-feferonkovica. 7 let stará kvalitní vínovica a v ní naložené feferonky, o tom jsem do té doby ani neslyšel a to asi nebudu jediný. Ale poklona Elis, byla luxusní-práce pro gurmány..:)
       Jako poslední byli na programu RozpoR, které jsme doteď viděli jenom na Punk Islandu a Detonátoru. Měli zahrát nedávno na strážnické Arše, ale kvůli zdravotním problémům nemohli přijet. Snad hodně lidí potěšilo, že svoji absenci napraví za tak krátkou dobu a ještě k tomu v Hodoníně. Pro někoho zlatý hřeb večera začal s menšíma problémama, když na podiu vypadl proud. Za chvilku už ale světla zablikala a struny kytar zas mohly přes repráky rozvibrovat bubínky. Rozpoři, propagující militantní antifašistický punk/oi! a též kritizující nadměrnou konzumaci alkoholu a drog nezklamali publikum a tvrdým oi/punkem dali svoje názory jasně najevo. Pod kotel přikládali samé známé songy, vzduch v sále houstl, až i sám levhartí kytarista musel ukázat potetovanou hruď. Šála zavlála nad podiem a jelo sa dál. Až do konca života, Odpověď a další dostali z lidí litry potu. Zahráli na výbornou, kdo tam byl, ví o čem píšu..
       Po koncertě sa sál velice rychle vylidnil. Borci sa seskupovali před Besedu a my vytahovali smetáky a kýble. Pro nás pár, co jsme zůstali, začal totiž úklid. Chtěl jsem si k němu dát pěkně pivko, ale z věty „dvanáctka je za 35,-“ jsem jenom polkl nasucho a pár hodin mě pobolívaly oči, jak jsem je vykulil.
       Snad sa i ostatním akce líbila jako nám, jsem i rád, že uvnitř nebyli jenom lidi z blízkého okolí, ale přicestovali ze všech stran. Dík slečno pořadatelko a dík též majitelce, snad bude mít s náma trpělivost i příště..

Michal (sidoff@seznam.cz)