22.1.2008 – UK Subs, The Vibrators

Praha, Rock café

Po roce se do Prahy vrátili známé grupy z počátků první vlny punku a to sice UK Subs a Vibrators. V ’76 nikdo z jejich členů asi netušil, že budou hrát ještě v „důchodovém“ věku, ale teď jenom dokazují, že když to má člověk v krvi, jen tak to neskončí.

Po tom, co jsem kvůli nemoci propásl Subculture fest s The Symarip, jsem už fakt potřeboval někam zajít a tak jsem se objevil v úterý v Praze, i když jsem uvažoval i o tom samém koncertu v Blavě. Tady jsem měl ale jistotu, že se ukážou i „Pražáci“, konkrétně Lenka, Levák, Pepé a Kristýna.

Chvíli před začátkem jsme ještě poseděli v hospodě a po zaplacení 370 Kč (v předprodeji 320) jsme stihli akorát tak začátek produkce. Musím ještě přiznat, že to byla pro mě u obou kapel premiéra, teda UK Subs sice hráli s Cock Sparrer loni v listopadu, ale ty jsem si nechal ujít a nemám je doposud ani nijak moc naposlouchané, kromě největších hitů.

První šli na scénu The Vibrators z Manchesteru, kteří mohli hrát tak hodinu. Vystoupení bylo plné energie, i když frontman Knox vypadal tak trochu jako smrtka  Hlavně basák Pete po podiu pobíhal jako by mu bylo 17 a Knox se taky nenechal zahanbit, hlavně při kytarových sólech. Během té hoďky stihli všechny své největší hity a taky přídavek. Nemohlo nezaznít legendární „Baby, baby“, nejlepší věc od Vibrátorů a myslím, že všeobecně jedna z největších punkových pecek. Dokazuje to taky to, že to přezpívalo snad sto padesát kapel – u nás například NVÚ. Další vály jako Disco In Moscow, Judy Says, I Need A Slave, We Vibrate, Sweet, Sweet Heart jsou taky skvělé. Jak už jsem napsal, dali jeden přídavek a uvolnili místo pro UK Subs. Ti začali asi po půl hodině, myslím, že C.I.D.em. Pokračovali třeba NY State Police, Emotional Blackmail, Endangered Species, Warhead nebo Police State.  Mohli jsme taky vidět, proč se nestor anglického punku Charlie jmenuje Harper a zhruba po hodině byl konec setu, ovšem lidi je na podium vyvolali ještě třikrát a pokaždé to byli tak tři songy navíc, takže slušná porce.

Obě kapelky hráli super, s notnou dávkou energie a bylo vidět, že se všichni snažili. Nejvíc se mě teda asi líbil bubeník z UK Subs. Zvuk v Rock café byl taky výborný, takže lidi, kterých se sešlo tak akorát (tipnul bych tak 400) mohli odcházet spokojení. Všiml jsem si, že věkový průměr publika byl trochu vyšší než obvykle, přišli si zavzpomínat i staří týpci, co se dřív dostávali jenom k deskám UK Subs apod., a teď už v punku asi moc nejedou. Po skončení ještě samozřejmě probíhala nějaká ta rockotéka, při které nás bavil hlavně jeden místní maník svými tanečky. Všichni, kromě mě, ještě popíjeli, aby jsme asi v jednu vyrazili za noclehem. Já jsem byl asi poslední, kdo spal u Pepého v „hotelu“, takže pohoda.

Doufám, že se zase v brzké době v Praze něco nachystá, třeba Deradline a Creepshow, takže snad se zúčastním.