22.12.2007- ZDANIE KLAME, SITŇAN, NEKULTURA, STREET SPIRIT, THE FIALKY, MIŠÝ ŠRAMOT

22.12.07- Ostrava/Tančírna

Po hnusném školním týdnu plném zkoušek a spěchu musel už přijít nějaký zlom. Punkové Vánoce v Ostravě byly přesně to, co jsme potřebovali..

O akci jsme se dozvěděli už víc jak měsíc dopředu a byli jsme rádi, že u nás taky konečně zahrajou kapely jako Sitňan a Nekultúra.

Z Brna jsme vyrazili k Lenči, druhý den byla naplánovaná cesta vlakem do Opavy, z tama směr Ostrava..Vlak jsme nestihli, ještě že někteří pořád beru stopaře.. Na vlakáču v Opě jsme přibrali Evču a potkali Wladislawa, cesta na Svinov tak uběhla s višňákem raz dva. Ze Svinova 15 minut šalinú k Elektře a kus strašným mrazem k Sýkorově mostu, odkud už jsme viděli dva busy, ze kterých vylézaly kapely a několik čír. Chlapci zo Slovenska potkali samé špatné navigátory a tak sa jim cesta po Ostravě protáhla na hodinku..
U vstupu jsme sa seznámili s pořadatelem Siginem, kterého jsem znal doteď jenom přes mail. Nebylo tolik času a tak slivka zůstala ještě v bezpečí batohu.. Vevnitř jsme si připadali jak na zahraničním výjezdu, ze všech stran slovenčina..Zabrali jsme stůl, u baru pozdravili Míšu a objednali první pivka. Pravda, za 25 na punk akci trochu obrátily úsměv, ale zimu spláchly z jazyka dokonale. Než jsme stihli vyprázdnit krýgly, už sa na pódiu rozehrávala první ze šestice kapel – pořádající Zdanie Klame. Rozjeli klasické pecky a pod pódiem už sa vlnily číra. Tuhle kapelku jsme si oblíbili už minule a stejně jako ve Skalici zahráli parádně. Jejich texty sa snadno zaryjú do paměti a je bezva mezi tím slyšet skladby od Ramones, Načo Názov,…mezitím mě solidně překvapil muž od baru, když mezi pogujícíma lidma začal mopem stírat zem, co kdyby snad zrovna dorazila hygiena….:-)
     Po Zdanie jsme se zase usadili a kecali s novýma známýma. Konečně dorazil i Sova se slečnu. Jako další zahrál Sitňan z Žiaru nad Hronom. Kapela slaví 15 let, tož jsem byl zvědavý, co předvedu. Nejnadšenější jsem byl z Bohyně, na kteru bylo pogo jak malované. Pokud nemáte jejich CDs, tak z výběrů Punk Rock made in Slovakia určitě znáte Všetko čo mám rád, Prečo chlap, Ou je to z hôr,..naživo zněly ještě líp.:-)
     Třetí v pořadí byla kapela, na kteru jsem sa nejvíc těšil- Nekultura. Ještě doteď mi zní v hlavě: „rádio,televízia,masmédia,..do roboty já..“ A že „moje kanady sú celé šúpinavé“,  ještě jsme si vykřičely Káble, paráda… Pogo bylo super, vypitých pivek přibývalo, flaška od slivky pomalu ukazovala dno, hudba na chvilku utichla a my zas zakotvili u našeho moravsko-slovensko-slezského stolu. Lidí se tu vystřídalo povíc, se všema jsme bezvadně pokecali. Dokonce sa nám naživo podařilo střetnut s největším punkáčem ve střední Evropě-Borisem Kovárikem, který si po cestě stihl zlomit ruku..:-)V pauze mezi kapelkama sa  pódium zaplnilo- nastal čas rozdat CDs za nejdelší číra a ostatní soutěže.
    Další kapela byli pro nás neznámí Street Spirit z Myjavy, zahráli pohodový 77punk. Na pár songů si k nim zazpívat přiskočil i kytarista z Fialek. Poklona patří bubeníkovy, který zasedl za bicí i s Mišým Šramotom. Dostat ze sebe tohle, při tělesné teplotě dobré na přihřívání čaje..super. Nepamatuju si jinu punk kapelku s klávesama.
    Po Spiritech zahrála jediná neslovenská formace-pražské The Fialky. Předtím jsme je viděli na Březíčku a tam sa mi asi líbili víc, ale i tak pohoda. Pro ty, kdo je naznají-hrajou veselou 77čku se vším co k ní patří, a to už celých 7 let. Skladby jako United a Rebel klaunem sa hodně líbily. Snad je budete mít možnost v blízké době vidět..;-)
    S Edu a Joem z Mišýho Šramotu jsme seděli u stolu a dobře pokecali, tak jsme byli zvědaví, co chlapci zo Senice předvedu na pódiu. Musel jsem něco vyřešit bokem a tak jsem první kousek propásl, vynahradili to ale dokonale dalšíma skladbama. Song o Prírodě, nebo Temná noc..Jen tak dál-škoda, že padla těžká únava, určitě na vás někde pořádně zapogujem.
    Jak utichly nástroje, tak sa lidi začali pomalu balit a slovenští připravovat na další hodiny v buse..rozlučili jsme sa a vyrazili mrazem ke Stodolní hledat nějakú nonstopku. Ty, co tu byly před dvěma lety, už doblikaly a tak jsme na pokraji promrznutí zakotvili v jedné herně. Zbytek cesty už byl spíš takový polospánek..
      Na závěr bych chtěl napsat, že všichni si večer maximálně užívali. Za to co kapely předvedly, si zasloužili větší publikum, dík vám, byla to paráda. Klukům ze Sitňanu a ostatních kapel patří dík za projevenou solidaritu, to sa moc nevidí.. Dík tež Siginovi za pozvání, lepší punkovou tečku na konec roku jsme si nemohli přát. Všecky vás zdravíme, zas někde, někdy,..

Michal(sidoff@seznam.cz)