22.2.08 - Zatrest, Degradace

U Tetoura - Zlín-Malenovice

Je to něco okolo roku, kdy jsme byli U Tetoura naposled. Obě akce měly dost společného- jeli jsme z Hodonína vlakem sami dva a na plakátech byla tež shoda- Zeměžluč. Že druhý bod ze seznamu vypadne jsme sa dozvěděli až na místě..

Kvůli nemoci zpěváka nahlásila bohužel až kolem čtvrté hodiny svoji neúčast. Náhradu sa v tak krátkém čase nepodařilo zajistit, ale to ubralo snad jenom vstupnému. I když Zeměžluč bysme zas slyšeli moc rádi a velká část publika asi přijela na ně.. Vlez teda nakonec 60. Dorazili jsme až hodně po osmé a v klubíku ještě pořád skoro nikdo. Přisedli jsem k našim a ani nevadilo, že hudba začla až po desáté hodině.
        První kapela – Mačky v hlave z Čiernej na Tisou překvapila vyhraností a textama hodnýma Zatrestů. Kapela má ve své domovině nelehkou úlohu jediných punkáčů v okolí, ale naštěstí v Košicích je prý punkáč každý- nácek,cikán i podnikatel. Příznivci zahraniční kapely si mohli zapogovat na songy pro toto tour přeložené do českého jazyka – Blbej den, 77, Společnost..pro Daru Rolins, kterou bubeník opustil byla Odpusť. Od lidí, kteří vyrůstali v mezinárodním slovensko-maďarsko-ukrajinském prostředí nesměla chybět ani mezinárodní- „slovensky že Girls, po maďarsky Girls a ukrajinsky sa to povi že Girls..“ Bezvadně rozjeté vystoupení ukončilo to, co jsem u Zatrestů zažil už kdysi ve Zlíně – prasklá kytaristova struna.. Ale i tak sa chlapcům hodně povedlo.. Pauza na lehký výdech, pár pivních loků a jede sa dál..
        Převzít pomyslnou hudební štafetu po Zatrestech přijela pod Malenovický hrad z Ocelového srdce republiky Degradace, která je jedna z mála našich délehrajících kapel, co sa pořád vyvíjí. Z nového cédé zaznělo pár songů, ale většina času, co byla Degradačka na pódiu, sa nesla ve znamení starších hitů. Rock&rool s lidma začal pěkně vlnit a byla to pařba v pohodovém a volném stylu. Sidney s kytarou často mezi pogujícíma, nebo na svojí vyhlídkové židli, na pódiu Durman a jeho vokály. Mikrofon si občas hledal cestu k pravému zpěvákovy hned přes několikatery ruce a každý ho taky pořádně otestoval.. Takhle by měl koncert vypadat, hrálo sa navíc opravdu dlouho. Z nového vím, že hráli Welcome to the U.S.A. a na živo paráda. Taky Moje láska je můj hrob..Ze starých sa určitě zas zarylo do paměti Punk Rock Radio, Don´t Stop, Krádeže,..
Naposled jsme je slyšeli ve Frýdku někdy v listopadu a i tentokrát sa pořádně předvedli, Degradačka snad ani zklamat nemůže..
        Po absenci Zeměžluče vzaly kapely akci pevně do svých rukou. Hrály na maximum a nikdo sa po večeru nemohl cítit nějak ošizený- dobrá hudba, dobří lidi, dobré prostředí..co víc si přát? Možná jsme jenom čekali, že přijde trošku víc lidí. Na takové lákadla by sa měly stát fronty a ne čekat jestli ještě někdo dorazí.. Pak jsme si ještě vyšli na procházku k hradu, na trolejbus a vlakem k Hodonínu.
Dík pane Kubin za další super koncert a  zas někdy U Tetoura..

Michal(sidoff)&Lenča