25.3.2008 Bad Boys Tour 2008

Wien, Arena

Letošní Bad Boys Tour jsem nemohl prošvihnout, když jsem ale zjistil, že zastávka v Praze  je na velikonoční neděli, nebyl jsem z toho zrovna nadšený. No ale naštěstí se celá show  měla konat o dva dny později ve Vídni, což mě vyhovovalo mnohem víc. Jednak datum, je to  blíž a občas není špatné vyjet i do zahraničí.
  Od začátku se skoro celá naše autoposádka ustálila na členech "Aquabell Hooligans", duo M+M  (Mišák&Mikeš) nám v předstihu zajistilo lístky přímo ve Vídni a tak nebylo co řešit. V úterý  odpoledne se tedy slézáme v Hodoníně a po nezbytných nákupech a changování jsme vyrazili  směr Austria. Po pár zastávkách tedy naše Felina míjela značku Wien asi kolem sedmé. No  samozřejmě se nám nepovedlo najít Arenu bez bloudění, jazyk místních osadníků nikdo z nás  moc neovládá, ale nebylo to zas tak strašné. Na místo konání jsme byli asi v půl deváté,  zrovna na hlavní část show, která začínala The Creepshow. Jako začátek akce byl uváděn čas  20:00, zdálo se mě to hned nějaké divné na tolik kapel, a taky že jo - asi čtyři už hráli  před naším příjezdem, ale prý to bylo hodně narychlo. Nevadí, po "nezbytném" prošacování,  kterým jsme každý prošli asi desetkrát, jsme se tedy ocitly ve velkém sále Arény. Čekal  jsem, že lidí tu bude víc, ale sál byl dost velký, takže se to tam možná trochu ztrácelo.
  Jak už jsem naznačil, asi v devět začali hrát kanadští "psycháči" Creepshow. Úvodní intro a  nástup byl skvělí, hned po rožnutí světel jsem taky konečně viděl členy téhle smečky.  Obsazení je teda docela netradiční - bicí, kontrabas, klávesy a s kytarou a za mikrofonem  drobná blondýnka se skvělým hlasem. Tipoval bych, že její kytara byla větší než ona, ale  fakt jsem nečekal takovou show, jakou předváděla ona a vůbec celá kapela - radost pohledět.  Převážná většina valů co ten večer od nich zazněla je z alba Sell Your Soul, zbytek jsou  novější věci. Ani Creepshow se na podiu nezdrželi moc dlouho, a za chvilku po nich už  nastoupili Deadline. Ti podali svůj klasický výkon, ani nezklamali ani nijak nepřekvapili.  Pořád je to ale pro mě jedna z absolutně nejlepších band naživo, někoho už možná ani  nezajímají, protože u nás hrají co chvíle, ale to nebude můj případ. Deadline zrovna vydali  své nové CD We're Taking Over! z něhož hráli dva nové váli (nové jsou celkem čtyři, takže  půlku:) a jinak playlist taky klasika. Ani oni stejně jako Creepshow nedali žádný přídavek,  a tak se rozloučili nejlepším možným válem Last Night. Ani mezi Deadline a US Bombs nebyla  moc velká časová mezera.  V ní navštěvujeme distro, já jsem si pořídil nové CD Deadline a konečně asi po dvou letech shánění taky jejich singl Hanging On The Telephone.
  Lidí teda na amíky bylo před podiem určitě nejvíc, a nebylo se čemu divit, většina přišla hlavně na ně. Jak mě psala Danka, v Praze nebyl frontman US Bombs Duan Peterson, a tak to bez něho nebylo ono, proto jsem taky rád, že jsme byli ve Vídni. Co Duan předváděl, z toho jsem občas nechápal. Jak vylezl na podium v "námořnickém" oblečku a černými brýlemi dával celou dobu v místo Tora, tora, tora Crack, crack, crack :) a v podobném stylu pokračoval i dál. Postupně se vyslékal skoro až do trenek, vyzíval na podium místní kočky atd. Ale abych se dostal i k hudbě tak dali průřez celou svou tvorbou,  songy po mě nechtějte… US Bombs neposlouchám moc dlouho, ale Petersenův zpěv je prostě  skvělí a neotřelí, stejně tak i hudba samotná. Prostě malá punkrocková legenda. Hned po  zhlédnutí tohoto super výkonu odjíždíme, já teda s velmi příjemnými zážitky a zase jsem si  trochu rozšířil obzory. Do Areny by jsem se chtěl určitě v brzké době zase podívat, akce  jako Misfits&Blood Or Whiskey, Chuck Berry a Rebellion fest jsou velice lákavé. Uvidíme jak  to budu zvládat po finanční stránce, v poslední době je toho hodně. Snad jsem na nic  nezapoměl, zdravím "akvabeláky" a těším se na výlet do Lipska s nimi!